Väntjänst - beställning
Beställning av väntjänst kan du som medborgare göra här. Fyll i uppgifterna i e-tjänsten för bästa matchning av väntjänstare.
Ärenden behandlas närmast följande behandlingsdag (tisdag eller torsdag, 10-11) efter det att beställningen gjorts. Är det godkänt ringer väntjänstaren upp före klockan 15 aktuell behandlingsdag. Om ingen hört av sig före klockan 15 aktuell behandlingsdag gick det tyvärr inte att lösa och ärendet har då stängts.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 2 månader
Mottagare av personuppgifter
Eksjö kommun avser att genomföra en personuppgiftsbehandling som rör dig. Informationen samlas in av sociala sektorn som nås via Eksjö kommuns kontaktcenter, telefon 0381-360 00 eller e-post kommun@eksjo.se. Eksjö kommuns dataskyddsombud nås via Höglandsförbundet, e-post dataskyddsombud@hoglandet.se. Information om dataskyddsombudet finns på www.hoglandet.se.
Du har rätt att kontakta Eksjö kommun för att få information om vilka uppgifter om dig som finns registrerade. Du har också rätt att få felaktiga uppgifter rättade eller i vissa fall raderade.
Övriga upplysningar
Personuppgifterna kommer inte att föras över till tredje land. Du har rätt att när som helst ta tillbaka ditt samtycke. Detta gör du genom att kontakta kommunen.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten.
Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
kommun@eksjo.se
Frivilligverksamheten
kommun@eksjo.se
0381-360 00 (kontaktcenter)